mit NE MONDJ egy kendős lánynak?



Február 1.- A kendő világnapja, ezért arra gondoltam összeszedek néhány dolgot, amit inkább NE mondj egy kendős lánynak. Ezek leginkább olyan dolgok lesznek, amik vagy sértőek, vagy olyan kérdések, amiket túl sokszor hallunk, és mindig mindenki megkérdezi tőlünk.

 

Mi az a rongy/lepedő a fejeden?
Gyakran szembesülök azzal, hogy az emberek nem igazán tudják mit mondjanak arra a dologra, ami a fejemen van. Természetes, hogy nem mindenki tudja, hogy ezt kendőnek/ hijab-nak hívják. De kérlek inkább írjátok körül, mint hogy rongynak, lepedőnek, konyharuhának hívjátok, mert ez sértő. Bár aki ezt így mondja, az nem is érdeklődve kérdezi, hanem csak be akar szólni.


Mi van a kendőd alatt?
Erre egyszerű a válasz: a hajam. De volt már olyan, aki úgy gondolta, hogy Voldemort arcát takargatom, vagy éppen bomba van a kendőm alatt.


Ebben szoktál fürödni?
(Nem.) Igen, és már létezik olyan sampon, ami kimondottan kendőre való: Hijab&Shoulders.


Ebben szoktál aludni?
(Nem.) Ajj, szegény hajamnak esélyt sem adok, hogy levegőzzön.


Örökké hordanod kell? Vagy amikor házas leszel, akkor leveheted?
Házasság után sem láthatja idegen férfi a hajunkat. Erre a következő kérdés mindig ez: "Akkor a férj sem láthatja a felesége haját?"- házasság után a férj már nem számít idegen férfinak, szóval előtte nem kell hordani a kendőt. 
De ha ebben egy picit is belegondolnának, szerintem megválaszolnák a saját kérdésüket.

 

De jó, akkor neked nem is kell esernyő!
Sajnos még nincs olyan kendőm, ami esernyő anyagból készült. Esernyő nélkül én is teljesen elázok, mert a kendőim pamut anyagból készültek.

 

Neked nincs meleged?
Ez a leggyakoribb kérdés, ami amúgy egy ártatlan kérdésnek tűnik, de eljutottam arra a pontra, hogy már annyiszor hallottam, hogy már idegesít. Eleinte mindig azt válaszoltam, hogy nincs melegem- nehogy már valaki sajnáljon a saját döntésem miatt. Aztán ez a válasz átalakult arra, hogy nyilván nekem is melegem van, ahogy mindenkinek, de ha nem lenne rajtam kendő, akkor is melegem lenne.
Ha ezt valaki tényleg kedvesen kérdezi, akkor szívesen válaszolok rá. 

 

Akkor mégis mit lehet kérdezni egy kendős lánytól?

Bármit. Szerintem nem sok olyan kérdés van, amit ne tettek volna fel nekünk. Mindenre szívesen válaszolunk. Az itt összeszedett kérdések viszont tényleg azok, amik vagy nincsenek jól átgondolva (lásd a "Kendőben szoktál fürödni?" kérdést), vagy szándékosan sértegetés céljából kérdezik meg (lásd az első kérdést).

 

Maradjatok nyitottak és kíváncsiak!

Samas


#samasgondolatai

A bejegyzésben található képet Fábián Zsófia készítette rólam.

2 Megjegyzések

  1. Sajnálom, hogy ennyi értelmetlen/átgondolatlan kérdést kapsz, nem lehet kellemes ezeket ezredszerre is türelmesen lereagálni. 😀 Ezért is nagyon hasznos, amikor beszéltek róla (legutóbb @kulturzaj csinált ezzel kapcsolatban érdekes, informatív Q&A-t Instán).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az itt felsorolt kérdések nagy részére általában nem is szoktam reagálni,mert a legtöbbet beszólás céljából szokták kérdezni. A másik részét azért szokták kérdezni, mert először találkoznak kendős lánnyal.
      Egyetértek, hasznos erről beszélnünk, mert úgy gondolom, hogy minél többet tudnak erről az emberek, annál elfogadóbbak lesznek. :)
      @kulturzajt én is követem. 😍

      Köszönöm, hogy elolvastad! ✨

      Törlés